لب فقط برای بوسه نیست

منتشرشده: دسامبر 14, 2013 در پداگوژی فمینیستی, از جهان اسلام چه خبر؟, زیگزاگ

لب می‌تواند زیبا باشد،

لب می‌تواند پرخرج باشد،

می‌شود در یک کیف لوازم آرایش ده رنگ رژ و برق لب و ضدآفتاب لب را با هم داشت،

می‌شود لنکم و لورآل و نی‌وای‌یو را با هم خرید،

 Image

اما لب فقط برای خنده نیست، برای بوسه نیست، برای سکس نیست،

لب می‌تواند برای فریاد زدن باشد

لب گاهی می‌تواند در صورت زن افغان باشد

و لحظه‌ای بعد می‌تواند نباشد

Image

آنچه ستاره را برای ابد از بوسیدن فرزندانش محروم می‌کند، خشونتی است که در هرجای این کره خاکی می‌تواند بر زنان رود

و امروز در افغانستان …

لب فقط برای بوسه نیست،

لب گاهی می‌تواند نباشد،

و نگریستن در چهره زنی که لب ندارد، ترسناک است

چرا که نگریستن در چهره زنی است که روزی لب داشته و می‌توانسته ببوسد، رژ لب بزند، حرف بزند

و امروز به جرم ایستادن در برابر شوهری معتاد از همه زنانگی‌اش محروم می‌شود

من لب دارم، من می‌توانم ببوسم، رژ لب بزنم یا لب‌هایم را غنچه کنم؛

اما امروز به جای همه این‌ها لب‌هایم را برای فریاد زدن استفاده می‌کنم

به جای لب‌های ستاره

شاید ستاره فکر می‌کند که دیگر زن نیست، از بس که لب ندارد …

دیدگاه‌ها
  1. parstorch می‌گوید:

    آدمی تا چه اندازه می تواند دیوانه شود که چنین کاری را با کسی بکند
    این رخدادی که نوشتین برام دردناک بود

  2. خيلى وحشتناكه اين شرح حال و البته شرح حالهاى شبيه اين كه كم هم نيستند، طپش قلب ميگيرم حتى از فكر كردن به اينكه هنوز در دنيا ايگونه خشونتها اعمال ميشه، حتى تصورش خونم را بجوش مياره

  3. مهدی می‌گوید:

    آن زمان نزدیک است بلی این واقعیت موجود است و وعده خداوند حقیقت امروز و آینده می باشد زمانی خواهد رسید که این لب ها خواهند پرسید (کدامین گناهی چنین کشته ما ) و محققا در پرتو عدل الهی جواب خواهند شنید …اولین احساسات من بعد از دیدن این عکس : مرگ بر تعصب دینی که بازیچه همیشگی نظام کثیف امپریالیسم است

بیان دیدگاه